Saya suka smoothie

Assalamualaikum..


Teliur tak??
Ok siapa suka smoothie?? Aku salah seorang penggemar smoothie yang tegar.. Eh, bukan tegar yang penyanyi tu tau..bukan ye.. Haha.. Tegok gambar kat atas ni pun dah terliuq.. Biasanya kalau kat rumah ini lah sarapan yang aku selalu bukan.. Wah, sarapan ala-ala barat gituww.. Bukan nak bajet barat ke timur ke mahupun utara.. Ni pasal benda alah ni senang je nak buat..Kau ambik bahan tu, kau campur kau blend kau minum.. Dah kenyang.. Senang bukan? Ok siapa yang teringin nak buat ni resepinya..

Resepi

Ais krim coklat
Susu sejuk full krim (aku guna susu low fat. takut gemuk..kiki)
ais*
badam*
oreo*

Cara buat senang je.. campur semua bahan-bahan tu dalam blander pastu bland sampai smooth.. Nak decorate ke tak nak ke ikut suka.. Bahan-bahan bertanda* tu, tak nak bubuh pun tak apa. Kadang-kadang aku guna aiskrim vanilla and susu strawberry. Resepi ini ikut suka hati and kretiviti masing-masing ye. Asalkan korang puas minum and kenyang.. tu je motifnya.. Even, my grandma likes smoothies very much. Kau ingat nenek2 tak layan smoothies ni?? Haha.





Kalau siapa yang rajin, tambah lah whipped cream as its topping dan taburlah choklat chip tu as the picture above..Enjoy your smoothie wokey..

No comments:

Post a Comment